علوم غریبه
علوم غریبه کد ثبت علمی:۶۴۶-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۵ علوم اعداد و حروف و اوفاق و زبر و بینات چون دیگر علوم معداتند، تا صعود برزخى و عقلى
رویا چیست؟
رویا چیست؟ کد ثبت علمی:۶۴۷-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۶ رؤیا در حقیقت ارتباط نفس ناطقه با مبادى عالیه است که معانى را از آنجا اتخاذ مى کند و
تا بارت را ننهى بار نیابى
تا بارت را ننهى بار نیابى کد ثبت علمی:۶۲۸-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۷ بکارى مشغول باش که تو را بکار آید تا با اصل خود انس نگرفتى انسان
رتبه ی پیامبران اوالو العزم در قرآن
رتبه ی پیامبران اوالو العزم در قرآن کد ثبت علمی:۶۴۹-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۴ از ظواهر آیات و روایات چنین استفاده مىشود که اوالو العزم علیهم السلام در رتبه
عرفان نار است !
عرفان نار است ! کد ثبت علمی:۶۵۰-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۹ فلسه و عرفان فلسفه حرف مىآورد و عرفان سکوت. آن عقل را بال و پر مىدهد و این
معرفت به تقلید کفایت نمی کند
معرفت به تقلید کفایت نمی کند کد ثبت علمی:۶۵۱-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۰ زهى شقاوت که کسى ببزرگان علماى دین بدبین باشد و سخنان آنان را به بىاعتنایى
هزار و یک نکته
هزار و یک نکته کد ثبت علمی:۶۵۲-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۱ آنچه را که انسان در این نشأه مىبیند همه در عالم مثال اوست آنچه را که انسان
انسان موجودی حی ابدی است.
انسان موجودی حی ابدی است. ادله تجرد نفس ناطقه انسانى اعم از ادله تجرد برزخى آن در مقام خیال و مثال متصلش، و از
هزار و یک نکته(نکته ۹۹۷)
هزار و یک نکته کد ثبت علمی:۶۶۵-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۳ نکته ۹۹۷ جان در تحت تدبیر ملکوت از خاک روید و بالیدن گیرد تا روان شود و
هزار و یک نکته(نکته ۵۴۸)
هزار و یک نکته کد ثبت علمی:۶۵۴-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۳ نکته ۵۴۸ شیخ بزرگوار ابن سینا در قانون فرماید: یخ را در آب حل
هزار و یک نکته(نکته ۸۶۱)
هزار و یک نکته کد ثبت علمی:۶۵۶-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۵ نکته ۸۶۱ کتاب شناسی فهرست نویس برایم حکایت کرد که در سنۀ نهصد و بیست و شش هجری
کتاب انفسی
کتاب انفسی کد ثبت علمی:۶۵۷-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۶ دفترت را بخوان در سوره مبارکه فصلت / ۵۴ فرمود: سنریهم آیاتنا فى الافاق و فى انفسهم حتى یتبین لهم
مکاشفه
مکاشفه کد ثبت علمی:۶۵۸-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۷ ذکر سکوت یکی از اهل ولاء که با هم موالاه داشتیم در مراقبتی بلقاء من رآنی فان الشیطان لا یتمثل
دیدن ملکوت
دیدن ملکوت کد ثبت علمی:۶۵۹-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۸ شگفت در ندیدن است که بصر و بصیرت را باید درمان کرد. اصل و بنا بر این است که
قرائت
قرائت کد ثبت علمی:۶۶۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۸۹۹ مطابق عوالم ونشئات قرائتها تفاوت دارد. قرائت در هر نشاه صورتی دارد، قرائت این نشاه با این لب و دندان
تعلیم و تادیب
تعلیم و تادیب کد ثبت علمی:۶۶۱-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۰۰ زینت خانه ، کتاب علمى در طاقچه آن است نه مجسمه سگ و گربه . کان امام فرمود:
نکته
نکته کد ثبت علمی:۶۶۲-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۰۱ بقای وجود شریف حجه عصر مهدی منتظر روحی له الفداء حفاریها ئیکه درمصر باستان بعمل آمده در مقبره فرعون مصر، گندمهایی
نکاتی از کتاب هزار و یک نکته
نکاتی از کتاب هزار و یک نکته کد ثبت علمی:۶۶۳-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۰۲ ۱-نفس ناطقه انسانی بس که لطیف است به هر چه روی آورد بصورت آن در
حجب روندگان راه
حجب روندگان راه نسیان حجب روندگان راه ؛ نسیان است نسوالله فنسیهم و علاج آن بضد آنست اذکرو الله کثیرا و بهترین اذکار کلمه لا
تعلق
تعلق کد ثبت علمی:۶۶۵-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۰۴ تعقل با تعلق جمع نمی گردد فافهم. علامه حسن زاده آملی: تعقل با تعلق جمع نمی گردد فافهم. غلام همت
صلوات
صلوات کد ثبت علمی:۶۶۶-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۰۵ اهم عبادات علامه عارف حسن زاده آملی: اهم عبادات صلوات بر محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین است
نکات اخلاقی ازعلامه نورانی
نکات اخلاقی ازعلامه نورانی کد ثبت علمی:۶۶۷-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۰۶ الهی الهى ناتوانم و در راهم و گردنه هاى سخت در پیش است و رهزنهاى بسیار
عقل ونفس
عقل ونفس کد ثبت علمی:۶۶۸-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۰۷ امیرالمومنین صورت عقل کلّ و مظهر بر وجه اتمّ و حضرت زهرا سلام الله علیها صورت نفس کل بر
نسبت دنیا به سرای ابدی
نسبت دنیا به سرای ابدی کد ثبت علمی:۶۶۹-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۰۸ عاقل را اشاره کافی است. اینقدر بدان که در نشئه هرچه بمانى نسبت به سراى ابدى
حضرت مهدی در نگاه علامه حسن زاده آملی
حضرت مهدی در نگاه علامه حسن زاده آملی کد ثبت علمی:۶۷۰-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۰۹ حضرت مهدی در نگاه علامه حسن زاده آملی طلیعه بهار آمده با کاروان
غزل ای دوست علامه حسن زاده
غزل ای دوست علامه حسن زاده کد ثبت علمی:۶۷۱-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۱۰ غزل ای دوست دارم هوس وصالت ای دوست / دائـم منـم و خیالت ای دوسـت ایـن
مسافتی بیش از زمین تا آسمان
مسافتی بیش از زمین تا آسمان کد ثبت علمی:۶۷۲-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۱۱ کمتر از یک آن با این که مسافت أسفل السافلین تا أعلی علییین بیش از زمین
آن که از تنها نشد تنها
آن که از تنها نشد تنها کد ثبت علمی:۶۷۳-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۱۲ دیوان اشعار علامه حسن زاده بود مرد تمامی آن که از تنها نشد تنها به
اهمیت کتب حکمی و عرفانی در آثار علامه حسن زاده املی
اهمیت کتب حکمی و عرفانی در آثار علامه حسن زاده املی کد ثبت علمی:۶۷۴-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۱۳ در رساله اعتقاداتم گفته ام: اعتقاد من این است که
روح محرکه و روح حساسه
روح محرکه و روح حساسه کد ثبت علمی:۶۷۵-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۱۴ روح محرکه در پای قویتر است و روح حساسه در دست؛چون دست به حس محتاج تر است
مقام صبر و رضا
مقام صبر و رضا کد ثبت علمی:۶۷۶-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۱۵ آورده اند که : جابر بن عبد الله انصارى که یکى از اکابر صحابه بود در آخر به
تاثیر قرائت آیه الکرسى
تاثیر قرائت آیه الکرسى کد ثبت علمی:۶۷۷-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۱۶ علامه حسن زاده آملی: دست بر دیدگان مى گذارى و آیه الکرسى را براى حفظ نور چشم مى
نکاتی از حضرت علامه حسن زاده آملی
نکاتی از حضرت علامه حسن زاده آملی کد ثبت علمی:۶۷۸-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۱۷ نکاتی از حضرت علامه حسن زاده آملی:۱- جزا، نفس عمل است هل یجزون الا
شهود
شهود کد ثبت علمی:۶۷۹-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۱۸ جعلت قره عینى فى الصلاه آن که در ارتباط بى تکیف و بى قیاس خود با پروردگارش درست بیاندیشد،
اعمال
اعمال کد ثبت علمی:۶۸۰-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۱۹ هر کس زارع و مزرعه خودش است هرکسی سفره خود و مهمان سفره خود است.و بعباره اخری: هر کس زارع و مزرعه
بنده ای از بندگان محمد(ص)
بنده ای از بندگان محمد(ص) کد ثبت علمی:۶۸۱-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۲۰ از جوامع روائیه مستفاد است که حالات رعشه و نحو آن، برای امیر المؤمنین علیه السلام از
دزد مرغابی
دزد مرغابی کد ثبت علمی:۶۸۲-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۲۱ مردی نزد حضرت سلیمان (علیه السلام) آمد و شکایت کرد که همسایه ها مرغابی مرا می دزدند و نمی دانم
تفاوت های فلسفه و عرفان
تفاوت های فلسفه و عرفان کد ثبت علمی:۶۸۳-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۲۲ آن کجا و این کجا! “فلسفه” حرف می آورد و “عرفان” سکوت.آن عقل را بال
اخلاق نفسانى
اخلاق نفسانى کد ثبت علمی:۶۸۴-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۲۳ الله اکبر! اى پسر ابوطالب امام امیرالمؤ منین على علیه السلام به یکى از دانشمندان یهود گفت : هر کس
واردات قلبیه
واردات قلبیه کد ثبت علمی:۶۸۵-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۲۴ علامه حسن زاده آملی در یکی از آثار خود آورده اند: «خدمت استادم علامه طباطبایی عرض کردم جناب آقا بحمدالله تعالی
هزار و یک نکته
هزار و یک نکته کد ثبت علمی:۶۸۶-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۲۵ بافتند یا یافتند؟ مرحوم استاد آیت الله جامع معقول و منقول ، حاج شیخ محمد تقی آملی قدّس
هر کس هرچه هست و باید بشود از آغاز کار معلوم است
هر کس هرچه هست و باید بشود از آغاز کار معلوم است کد ثبت علمی:۶۸۷-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۲۶ هر کس هرچه هست و باید بشود از آغاز کار
نکات نورانى
نکات نورانى کد ثبت علمی:۶۸۸-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۲۷ این بى سروپا را دو جزوه یکى موسوم به الهى نامه و دیگرى مسمى به نکات است؛ سخنى چند از
تسخیر طبیعت خود
تسخیر طبیعت خود کد ثبت علمی:۶۸۹-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۲۸ تسخیر طبیعت خود انسان این قدر قدرت دارد که طبیعت و بدن خود را مسخّر خود کند. در فتوحات
تاثیر اعمال و افکار بر جان انسان
تاثیر اعمال و افکار بر جان انسان کد ثبت علمی:۶۹۰-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۲۹ حضرت علی (علیه السلام) جوانی را در یکی از کوچه های کوفه مشاهده نمود که
معاد جسمانی
معاد جسمانی کد ثبت علمی:۶۹۱-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۳۰ در رد قول کسانی که قائل به معاد جسمانی اینجایی هستند و می گویند معاد با همین جسم مادی است
حوض را جرم کش زدی ؟
حوض را جرم کش زدی ؟ کد ثبت علمی:۶۹۲-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۳۱ جناب علامه طباطبایی از مرحوم قاضی نقل می فرمود که حوض را جرم کش زدی ؟
حجت خدا
حجت خدا کد ثبت علمی:۶۹۳-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۳۲ اولین و آخرین فرد خلیفه است. اول حضرت آدم خلیفه بود و پیامبر. چون نمی شود جامعه انسانی بدون
از کتاب صد و ده اشاره
از کتاب صد و ده اشاره کد ثبت علمی:۶۹۴-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۳۳ تمثل و ارتباط با ارواح اشاره بیست و هشتم، صفحه ۸۳-۸۴ «فأرسلنا إلیها روحنا
الفضل ما شهدت به الاعداء
الفضل ما شهدت به الاعداء کد ثبت علمی:۶۹۵-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۹۳۳ ابن حجر در صواعق مى گوید: احمد آورده است که مردى مساله اى از معاویه پرسید، معاویه