کلام اهل بیت گواه حقانیت آن ها است

کلام اهل بیت گواه حقانیت آن ها است

کد ثبت علمی:۱۱۹۶-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۲۴۳۶

 

معجزات  قولى سفراى الهى قوى ترین حجت  بر حجت  بودن آنان است چنانکه قرآن کریم خود بهترین حجت  بر رسالت  خاتم انبیاء محمد مصطفى صلى الله علیه و آله است  , روایات  اوصیاى آن حضرت  نیز بهترین حجت  بر حجت  بودن آنان اند و خود آن بزرگان دلیل امام بودن خودشان اند که ( الدلیل دلیل لنفسه)  و ( آفتاب  آمد دلیل آفتاب)…..

معجزات  قولى سفراى الهى قوى ترین حجت  بر حجت  بودن آنان است چنانکه قرآن کریم خود بهترین حجت  بر رسالت  خاتم انبیاء محمد مصطفى صلى الله علیه و آله است  , روایات  اوصیاى آن حضرت  نیز بهترین حجت  بر حجت  بودن آنان اند و خود آن بزرگان دلیل امام بودن خودشان اند که ( الدلیل دلیل لنفسه)  و ( آفتاب  آمد دلیل آفتاب).

اگر کسى با نظر تحقیق و دیده انصاف  در روایات  و خطب  و کتب  و رسائل و به ویژه در ادعیه و مناجاتهاى اهل بیت  علیهم السلام تدبر کند , اعتراف  مى نماید که این همه معارف  حقه از اوتاد و ابدال و افرادى که مدرسه و معلم ندیده اند به جز از نفوس مؤید به روح القدس نتواند بوده باشد .

امامیه را در اثبات  حقانیت  امامت  و خلافت  یک  یک  ائمه اثنى عشر علیهم السلام همین معارف  مروى از آن بزرگان کافى است  . بلکه صحاح سته و دیگر جوامع روائى حضرات  اهل سنت  به تنهایى در این موضوع خطیر بسنداند .

غرض اینکه کلمات  سفراى الهى و حاملین وحى و روایات  آل پیغمبر خود بهترین حجت  بر حجت  بودن آنان اند , چنانکه الدلیل دلیل لنفسه , آفتاب آمد دلیل آفتاب  , نهج البلاغه نمونه اى بارز از این کالاهاى پر بهاى بازار معارف  است  .

آنکس که ز کوى آشنائى است

داند که متاع ما کجایى است

منبع: انسان کامل از دیدگاه نهج البلاغه

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *