چرا مى گوئیم قرآن تحریف نشده

چرا مى گوئیم قرآن تحریف نشده

کد ثبت علی:۱۲۷۷-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۲۵۱۷

 

تو اى خواننده گرامى باید توجه کنى که قطعا سخن درست محکم و استوارى که به دلائل قطعى از عقلى و نقلى مسلم و روشن شده این عقیده است که هر آن چه از قرآن کریم در دسترس مردم هست تمامش چیزهائى است که خداوند بلند مرتبه بر پیامبرش آخرین برانگیختگان ، حضرت محمد بن عبدالله (ص ) فرو فرستاده ، و هیچگونه کم و زیادى در آن نشده و دلیل این عقیده این است که :

تو اى خواننده گرامى باید توجه کنى که قطعا سخن درست محکم و استوارى که به دلائل قطعى از عقلى و نقلى مسلم و روشن شده این عقیده است که هر آن چه از قرآن کریم در دسترس مردم هست تمامش چیزهائى است که خداوند بلند مرتبه بر پیامبرش آخرین برانگیختگان ، حضرت محمد بن عبدالله (ص ) فرو فرستاده ، و هیچگونه کم و زیادى در آن نشده و دلیل این عقیده این است که :
۱- اندازه سوره هاى قرآن که یکصد و چهارده تاست بدون تردید از دوران خود رسول خدا (ص ) تا کنون تغییر نیافته است .
۲- ترتیب و در جاى خود قرار دادن آیات و سوره ها، به دستور شارع مقدس بوده که کسى حق چون و چرا در آن را ندارد، و یقینا به دستور پیامبر (ص ) بوده و همانگونه که جبرئیل امین وحى خدا به فرمان پروردگارش به او خبر داده ، تنظیم گردیده است .
۳- در زمان زندگى پیامبر خدا پیش از آن که جهان فانى را بدرود گوید مردم سوره ها را با نامهاى ویژه شان مى شناختند.
۴- سرح ریزى حروف و علائم ، و صورت سازى خطوط در قرآن مجید طبق همان طرحى است که از نوشته هاى نویسندگان وحى در دوره پیامبر نمونه بردارى شده است .
۵- علت آن که در آغاز نهمین سوره قرآن برائت آیه بسم الله الرحمن الرحیم نوشته نشده ، آن است که : چنانکه با یکصد و سیزده سوره دیگر غیر آن یکباره نازل شده با این سوره نازل نگردیده است .
۶- بسم الله الرحمن الرحیم جزء هر سوره است همانگونه که جزء آیه اى از سوره ۲۷ نمل مى باشد.۷- اخبار و آثارى که گویاى آن است که عده زیادى از یاران پیغمبر در دوران آن حضرت یا بعد از درگذشت آن بزرگوار قرآن را گرد آورده اند مانند آن که گویند: در دوره خلافت ابوبکر آیات پراکنده قرآن جمع آورى شده مقصود آن نیست که آنان آیات را در سوره ها مرتب نمودند.در مورد ترتیب سوره ها نیز بزودى به تحقیق خواهیم پرداخت . همه این مطالب را که یاد آور شدیم عقیده اهل تحقیق از دانشمندان پیرو ائمه اطهار است که بهشت خداجایگاهشان باد و جز آنان برخى از علماء اهل تسنن نیز به آن معتقد مى باشند و هر که عقیده اى بر خلاف آن را برگزیده بدون بصیرت بوده و سخن بیهوده اى گفته و به کوره راهى گام نهاده است . لازم به تذکر است اگر مى خواستم در هر یک از عناوین فوق همه دلائل آن را مفصلا یادآورى نمائیم و بطلان گفته مخالف را بیاوریم نوشته ما به درازا مى کشید، و سخن رویاروى ما پراکنده مى گشت و گرفتارى ما افزون مى گشت ، بدین جهت مختصرى از دلایل هر یک از آن عناوین را مى آوریم و به خواست خدا براى آن که در قفسه سینه دلى سالم دارد بسنده خواهد بود.

منبع: رساله قران هرگز تعریف نشده است

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *