پاسخ به شبهه ای درباره تکرار بسم الله الرحمن الرحیم در قرآن

پاسخ به شبهه ای درباره تکرار بسم الله الرحمن الرحیم در قرآن

کد ثبت علی:۱۲۷۱-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۲۵۱۱

 

چگونه به دلیل این که تکرار لازم مى آید بگوئیم بسم الله یکبار بیشتر نازل نشده و حال آن که بسیارى از آیات بارها در قرآن آمده مانند….

چگونه به دلیل این که تکرار لازم مى آید بگوئیم بسم الله یکبار بیشتر نازل نشده و حال آن که بسیارى از آیات بارها در قرآن آمده مانند آیه (فباى الاء ربکما تکذبان ) که در سوره الرحمن ۵۵ سى و یک مرتبه تکرار شده . و آیه (ویل یومئذ للمکذبین ) در سوره ۷۷ المرسلات ده بار. و آیه (انا کذلک نجزى المحسنین ) در سوره ۳۷ صافات چهار مرتبه . و آیه الم شش ‍ بار در سرآغاز سورههاى بقره ۲ آل عمران ۳ عنکبوت ۲۹ روم ۳۰ لقمان ۳۱ السجده ۳۲. و آیه الر در ابتداى سوره یونس ۱۰، هود ۱۱، یوسف ۱۲، ابراهیم ۱۴، الحجر ۱۵ پنج مرتبه ، و آیه حم شش مرتبه در اول سوره هاى مومن ۴۰، فصلت ۴۱، زخرف ۴۳، دخان ۴۴، جاثیه ۴۵، احقاف ۴۶، !سوره شورى ۴۲ حم عشق هفت بار مى شود.و آیه طسم در آغاز سوره هاى شعراء ۲۶، قصص ۲۸ دو بار. و فرموده خداوند متعال

و ما انت بهاید العمى عن ضلالتهم ان تسمع الا من یومن بایاتنا فهم مسلمون

دو بار نازل شده که در سوره نمل ۲۷ و دیگرى در سوره روم ۳۰ آمده است جز این که کلمه هادى در سوره روم بدون یاء نوشته شده بهادالعمى و این کار چنان که بزودى تحقیقش خواهد آمد به پیروى از مصاحفى بوده که در دوران زندگى پیغمبر اکرم (ص ) به رشته تحریر در آمده بود. علاوه بر اینها، عقیده آنان ، با صریح بسیارى از اخبارى که آشکارا فرموده اند: بسم الله به همان اندازه که در قرآن هست نازل شده ، سازشى ندارد.با وجودى که عادت و شیوه و همت پیغمبر خدا (ص ) و مسلمین بر این بود که قرآن را از هر آن چه از او نیست برهنه سازند؛ و در نوع ۱۸ کتاب اتقان از ابوسعید روایت کرده که گوید: پیامبر خدا (ص ) فرمود: از من جز قرآن چیزى ننویسید.

منبع:رساله قران هرگز تحریف نشده است

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *