ملاقات با حضرت ولى عصر (عج )

ملاقات با حضرت ولى عصر (عج )

کد ثبت علمی:۱۸-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۱۲۶۵

ملاقات با حضرت ولى عصر (عج )

 

حضرت علامه حسن زاده آملی:حکایت کرد براى ما جناب حجه الاسلام حاج سید جعفر شاهرودى که از علماى عصر حاضران تهران است دو مکاشفه را که مفصل است ، مجمل آنرا براى یافتن مقام و منزلت صاحب ترجمه مى نگارم ، فرمود:

شبى در شاهرود خواب دیدم که در صحرایى حضرت صاحب الامر (عج الله تعالى له الفرج ) با جماعتى تشریف دارند و گویا به نماز جماعت ایستاده اند، جلو رفتم که جمالش را زیارت و دستش را بوسه دهم ، چون نزدیک شدم ، شیخ بزرگوارى را دیدم که متصل به آن حضرت ایستاده و آثار جمال و وقار و بزرگوارى از سیمایش پیداست ، چون بیدار شدم در اطراف آن شیخ فکر کردم که کیست تا این حد نزدیک و مربوط به مولاى ما امام زمان است ، از پى یافتن او به مشهد رفتم نیافتم ، در تهران آمدم ندیدم ، به قم مشرف شدم ، او را در حجره اى از حجرات مدرسه فیضیه مشغول به تدریس دیدم ، پرسیدم : کیست ؟
گفتند: عالم ربانى آقاى حاج میرزا جواد آقاى تبریزى است ؛ خدمتش ‍ مشرف شدم تفقد زیادى کردند و فرمودند: کى آمدى ؟ گویا مرا دیده و شناخته از قضیه آگاهند. پس ملازمتش را اختیار نمودم و چنان یافتم که او را دیده بودم و مى خواستم .
تا شبى که نزدیک سحر در بین خواب و بیدارى دیدم درهاى آسمان به روى من گشوده و حجابها مرتفع گشته تا زیر عرض عظیم الهى را مى بینم ، پس ‍ مرحوم استاد حاج میرزا جواد آقا را دیدم که ایستاده و دست به قنوت گرفته و مشغول تضرع و مناجات است به او مى نگریستم ، و تعجب از مقام او مى نمودم که صداى کوبیدن در خانه را شنیده و متنبه گشته ، برخاستم در خانه رفتم ، یکى از ملازمین ایشان را دیدم که گفت : بیا منزل آقا!
گفتم ، چه خبر است ؟
گفت : سرت سلامت خدا صبرت دهد، آقا از دنیا رفت !

منبع:فضایل و سیره چهارده معصوم در اثار علامه حسن زاده آملی

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *