علامه حسن زاده(شکار حقایق)
علامه حسن زاده(شکار حقایق)
کد ثبت علمی:۱۴۶۴-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۲۷۰۴
با یکى از اساتید بزرگوارم اعنى جناب آیه اللّه، علّامه آقا سیّد محمد حسن الهى تبریزى (روحى فداه) که دستور العمل سیر و سلوک کسب مىکردم پرسشهایى پیش مىآوردم و آن جناب جواب مىفرمود؛ و هر گاه سؤالاتم به تسلسل مىافتاد، مىفرمود: إن شاء اللّه چند بار شکار بفرمایید پاسخ این پرسشها روشن مىشود…..
با یکى از اساتید بزرگوارم اعنى جناب آیه اللّه، علّامه آقا سیّد محمد حسن الهى تبریزى (روحى فداه) که دستور العمل سیر و سلوک کسب مىکردم پرسشهایى پیش مىآوردم و آن جناب جواب مىفرمود؛ و هر گاه سؤالاتم به تسلسل مىافتاد، مىفرمود: إن شاء اللّه چند بار شکار بفرمایید پاسخ این پرسشها روشن مىشود.
این بیان استاد (رضوان اللّه علیه) کلامى کامل شایان بسیار آفرین و سزاوار تمجید و تحسین، و مورد تدبر و تحقیق و تنقیب است چه این که به تعبیر آن جناب شکار کردن که نتیجه عرفان عملى است موجب علم ذوقى و شهودى است و آن دارایى است، و اما عرفان نظرى علم مفهومى و دانایى است، و عمده دارایى است که ذوقى است. در علم عرفان از این دارایى تعبیر به ذوق مىشود.
با یکى از اساتید بزرگوارم اعنى جناب آیه اللّه، علّامه آقا سیّد محمد حسن الهى تبریزى (روحى فداه) که دستور العمل سیر و سلوک کسب مىکردم پرسشهایى پیش مىآوردم و آن جناب جواب مىفرمود؛ و هر گاه سؤالاتم به تسلسل مىافتاد، مىفرمود: إن شاء اللّه چند بار شکار بفرمایید پاسخ این پرسشها روشن مىشود.
این بیان استاد (رضوان اللّه علیه) کلامى کامل شایان بسیار آفرین و سزاوار تمجید و تحسین، و مورد تدبر و تحقیق و تنقیب است چه این که به تعبیر آن جناب شکار کردن که نتیجه عرفان عملى است موجب علم ذوقى و شهودى است و آن دارایى است، و اما عرفان نظرى علم مفهومى و دانایى است، و عمده دارایى است که ذوقى است. در علم عرفان از این دارایى تعبیر به ذوق مىشود.
با یکى از اساتید بزرگوارم اعنى جناب آیه اللّه، علّامه آقا سیّد محمد حسن الهى تبریزى (روحى فداه) که دستور العمل سیر و سلوک کسب مىکردم پرسشهایى پیش مىآوردم و آن جناب جواب مىفرمود؛ و هر گاه سؤالاتم به تسلسل مىافتاد، مىفرمود: إن شاء اللّه چند بار شکار بفرمایید پاسخ این پرسشها روشن مىشود.
این بیان استاد (رضوان اللّه علیه) کلامى کامل شایان بسیار آفرین و سزاوار تمجید و تحسین، و مورد تدبر و تحقیق و تنقیب است چه این که به تعبیر آن جناب شکار کردن که نتیجه عرفان عملى است موجب علم ذوقى و شهودى است و آن دارایى است، و اما عرفان نظرى علم مفهومى و دانایى است، و عمده دارایى است که ذوقى است. در علم عرفان از این دارایى تعبیر به ذوق مىشود.
منبع: هزار و یک کلمه، جلد ۵- انسان درعرف عرفان
پاسخها