حضرت فاطمه زهرا لیله قدر است

حضرت فاطمه زهرا لیله قدر است

کد ثبت علمی:۱۲۴۱-۶۱۰-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۲۴۸۱

 

این فاطمه علیهما سلام است که لیله القدر یازده کلام الله ناطق است ، که امام صادق علیه السلام فرمود: کسى که حق معرفت به آن حضرت پیدا کند، یعنى به درستى او را بشناسد، لیله القدر را ادراک کرده است …

درک لیله القدر
این فاطمه علیهما سلام است که لیله القدر یازده کلام الله ناطق است ، که امام صادق علیه السلام فرمود: کسى که حق معرفت به آن حضرت پیدا کند، یعنى به درستى او را بشناسد، لیله القدر را ادراک کرده است .

 

ادراک شب قدر
در اثر صادقى چنین آمده : هر کس فاطمه را آنگونه که سزا است بشناسد، لیله القدر را ادراک کرده است .

رسول خدا (ص )فرمود: هر کس را آنگونه که حق فاطمه است بشناسد، شب قدر را ادراک کرده است و علت نامگذارى آن حضرت به فاطمه آن است که خلایق از کنه معرفت وى بریده شدند، و به کنه معرفت وى نمى رسند.

از پیغمبر خدا صلى الله علیه وآله روایت شده است که : هیچ حرفى از حروف قرآن نیست مگر است که او را هفتاد هزار معنى است .و همچنین فکرت و رؤیت خود را در مفاد حدیث یاد شده در فصل دوازدهم به کار ببر که امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس فاطمه را آنسان که حق معرفت اوست شناخت ، همانا که لیله القدر را ادراک کرده است.

نزول یازده قرآن ناطق از لیله القدر
بدان که از منازل سیر حبى در قوس نزولى به لیل و لیالى تعبیر مى شود و در قوس صعودى به یوم و ایام تعبیر مى گردد. پس عصمه الله الکبرى حضرت فاطمه همانگونه که لیله القدر است همچنین یوم الله نیز مى باشد. و انسان کامل در عصر محمدى ، وعاء حقایق قرآن است . اگر خواهى چنین بگو: انسان کامل قرآن ناطق است . پس یازده قرآن ناطق از این شب مبارکه اى که شب قدر است و مادر امامان است ، نازل شده است.

یکى از عزیزانم که آزاد مردى است و در عرفان عملى داراى حظى وافر است و به القائات سبوحى نایل است و به گفتن این فصل اشهد ان فاطمه بنت رسول الله عصمه الله الکبرى در فصول اءذان و اقامه نماز عامل ، در اثناى فصول اءقامه نماز مغرب شب یک شنبه دهم ربیع الاول شنبه ۱۴۱۹ هجرى قمرى ، برابر با ۱۴/۴/۱۳۷۷ هجرى شمسى ، خواست که فصل مذکور را اداء کند از نهاد دیوار مقابلش مى شنود که کسى مى گوید: اشهد ان فاطمه الزهراء حجه الله على الحجج.

علامه حسن حسن زاده آملی

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *