منع شیعیان فاطمه الزهرا سلام الله علیها از آتش جهنم – سید احمد نجفی

دخترم فاطمه و شیعیان اش از آتش جهنم منع شده اند.

آیت الله کربلایی سید احمد نجفی:

فاطمه از مصدر فطم آمده است و در عرب به معنی جدا شدن و بریدن است، از آقا رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم سئوال شد که چرا اسم مبارک دخترتان را فاطمه نامیده اید،

حضرت فرمودند: لانها فطمت هی و شیعتهما عن النار، دخترم فاطمه و شیعیان اش از آتش جهنم منع شده اند.

جابر از قول امام صادق علیه السلام نقل کرده است که بحضرت عرض کردم چرا نام مادر شما را زهرا نامیدند، حضرت فرمودند: دلیلش اینست که  خدا از عظمت خود ایشان را آفرید، ملائکه تا نور عظمت زهرا را دیدند به سجده افتادند و پرسیدند که این نور چیست؟ خداوند تبارک و تعالی فرمود: این نوری از نور من است!

این عظمت و شأن حضرت صدیقه  طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیهاست، سبب خلقت زمین و زمان و اگر فاطمه نبود پیغمبر و علی را خلق نمیکرد خداوند، ولو لا فاطمه لما خلقتکما؛محبوبۀ خدا فاطمه است.

روز قیامت خداوند به فاطمه سلام الله علیها وحی میکند: ای فاطمه، آنچه را که تو میخواهی از من بخواه که به تو عطا نمایم و تو خشنود شوی. این رسم محبوبه است و دلدار فاطمه زهرا سلام الله علیها میفرماید: دوستان و دودمان مرا در آتش دوزخ عذاب نکنی! خداوند وحی میکنند: ای فاطمه! به عزت و جلالم سوگند، از دوهزار سال قبل از خلقت آسمان و زمین، به خودم سوگند یاد کرده ام که دوستان و محبین تو را از عذاب آتش دوزخ دور نمایم.

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *