مرجع امام حسینی ها – سید احمد نجفی

مرجع امام حسینی ها

آیت الله کربلایی سید احمد نجفی حفظه الله تعالی:

بهترین و راحت ترین راه برای حل مشکل وگرفتاری توسل و اشک بر سیدالشهداء است، هیچ چیزی در این عالم به اندازه اشک بر امام حسین علیه السلام برآن تأکید نشده است، شما شرح احوالات  علماء را ببینید همه تأکید کرده اند بر گریه و برپایی روضه برای امام حسین علیه السلام.

شیخ محمد غروی اصفهانی، معروف به  مرحوم آقای کمپانی که مرجع تمام و کمال امام حسینی بوده است، پنج شنبه ها در خانه اش روضه می گرفت و خودش کفش های مهمانان را جفت می کرده و چایی می ریختند و پذیرایی می کرده است.

شاگردان به ایشان عرض کردند: حال مناسبی ندارید. بگذارید کسی دیگری این کارها را بکند و ایشان می فرمودند: چون  مجلس امام حسین علیه السلام است، میخواهم اسم من هم به عنوان  نوکر امام حسین ثبت شود، ایشان میفرمایند: شاید نماز شب هایم و درس و بحث هایم نگرفت.ولی می دانم این مجلس به جای محکمی بند است.

ایشان  مرجعیت امام حسینی بوده اند تا جایی که آرزو داشتند که آخرین دعا در این دنیا  زیارت عاشورا باشد و بعد رحلت کنند، موقع مرگ، قبل از اذان صبح بلند می شوند و به عبادت می پردازند و زیارت عاشورا می خوانند و بعد از دنیا می روند. دست از دامن امام حسین برندارید، عاقبت بخیری فقط در گرو محبت و اشک بر سیدالشهداست. وسلام

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *