ماه رجب ماه امیرالمومنین علیه السلام – سید احمد نجفی

ماه رجب ماه امیرالمومنین علیه السلام

آیت الله سید احمد نجفی حفظه الله تعالی:

روایتی هست از ثوبان از اصحاب رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم که غلامی بود و بعداً حضرت ایشان را خرید و آزاد کرد و ثوبان بخاطر شدت محبت و علاقه به  پیامبر اکرم تا آخر حیات دنیوی پیامبر پا در رکاب حضرت ماندند و لقب مولا رسول الله ازآن این شخص است که هرکجا نام پیامبر را خطاب میکرد با مولا نام میبرد، این شخص روایت میکند که روزی همراه با رسول خدا در قبرستان گذر کردیم که حضرت ایستاد و گذشت و دوباره ایستاد، عرضه داشتم یا مولا یارسول الله چرا اینگونه رفتار میکنید که حضرت گریه شدیدی کردند و ماهم گریستیم،

سپس فرمودند: ای ثوبان،صدای ناله اهل عذاب را شنیدم، بر آنها رحم کردم، دعا نمودم و خداوند به آنها تخفیف عطا فرمود، سپس فرمودند: اگر کسانی که اینجا آرمیده اند و در عذابند، یک روز از ماه رجب را روزه گرفته بودند و فقط یک شب را تا صبح قیام میکردند و عبادت میکردند در قبر معّذب نمی شدند.

روزه در ماه رجب بسیار برای مرگ و هول قیامت و سکرات مرگ و عذاب قبر ارزشمند است، خیلی از عرفا و مراجع و علما از برکت این ماه به درجات تعالی رسیده اند، شب و روز ماه رجب را از دست ندهید، ماه رحمت است و مغفرت و ماهی پاکی از هوا و هوس.

این ماه را ماه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام خوانده اند. قیامت ندایی از درون عرش خواهند شنید امت که: این رجبیون! روز اول این ماه پربرکت میلاد  امام محمد باقر علیه السلام است که روایتی از این بزرگوار در أمالی صدوق آمده است که فرمودند: یک روز، روزه در این ماه بهشت را بر روزه دار واجب میکند و در قیامت با ما (اهل بیت) محشور می شود.

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *