دفع بیماری ها

✅✅ خواص سورهها و ایات

💠💠 دفع بیماریها

 تسکین درد شدید 

شیخ اشراق فرمودند: هرکه درد شدید دارد بر قدح آبی ۴۱ مرتبه سوره حمد بخواند پس آن آب را بریزد برخورد و نیز مریض نزد خود زنبیلی گندم بگذارد و آن گندم را به انسانهای فقیر بدهد و از آنان بخواهند که دعایش کنند تا شفا یابد. 

  شفای صرع

 مرحوم سید نعمت الله جزائری مولف کتاب زهر الربیع فرموده است: اگر روایت (  ولایه علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی ) را بر مریض بخوانند شفا یابد و اگر بر مصروع بخواند بهبود یابد و اینمساله بارها به تجربه رسیده است و اگر آن را بنویسد و با آب بشویند و بخورند برای دفع درد مفید و مجرب است. 

  پیشگیری از مرض فراموشی 

استاد فاطمی نیا می فرمایند: شیخ طوسی در تعقیبات نماز صبح در تذهیب آورده که بعد از نماز صبح ده مرتبه بگوید: ( سبحان الله العظیم و بحمده و لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم ) این ذکر واکسن آلزایمر است در حدیث داریم که هرکس این ذکر را ده مرتبه بعد نماز صبح بخواند از کوری و جنون و پیری محفوظ می ماند.   

درد چشم

 مرحوم نراقی در کتاب شریف خزائن فرموده است : این توسل به حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام ) به جهت جمیع دردها خصوصا درد چشم مجرب است ( اللهم بحق ولیک موسی بن جعفر  الکاظم (ع) الا سلمتنی جوانحی ما ظهر منها و ما بطن ، یا جواد و یا کریم و صلی الله علی محمد و آله اجمعین ).   

رفع اضطراب و استرس

 ازمرحوم آیت الله میرجهانی اصفحانی منقول است که کسی که دچار اضطرار و اضطراب است آیه شریفه ( رب انی مسنی الضر و انت ارحم الراحمین ) را به مدت ۷ روز بعد از هر نماز ۱۰۰ بار بگوید به زودی رفع می گردد.  

 علاج وسواس

 به جهت رفع وسوسه و دلشوره و گمان بد این آیات را بخواند و با خود داشته باشد ( و اذا قرات القران جعلنا بینک … علی ادبار هم نفورا) و ( فان تولوا فقل حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلت و هو رب العرش العظیم ) 

 تقویت حافظه

 ذکر ( یا حافظ) به عدد ابجد اسم برای تقویت حافظه موثر است و همچنین این ذکر و تکرار آن می تواند برای رفع شر خواطر بد و بلایا موثر باشد.   

تقویت حافظه

 گویند به جهت قوه حافظه اگر ۴۱ بار آیه زیر را به انجیر خشک بخوانند و روزی چند دانه از آنها را بخورند حتماموثر خواهد بود: ( انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون )   

طول عمر و دفع مرگ ناگهانی

 فیض کاشانی نقل می کندک جهت طول عمر و دفع مرگ ناگهانی توسعه معاش بعد از هر نماز ۱۸ بار ذکر ( یا حی) را مداومت کند.  

 درمان بی خوابی

 برای درمان بیخوابی این آیه را بنویسد و با خود دارد ( وذا النون اذ ذهب مغاضبا فظن ان لن نقدر علیه فنادا فی الظلمات ان لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین ).   

طلب فرزند

پسر مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی نقل کرده است که از مجربات است اگر سوره مبارکه اعلی را در ماه اول که زن حمل گرفته است بر پهلوی راست او ( البته با رعایت طهارت و حفظ حرمت قران)بنویسند فرزند او پسر می شود انشاالله.   

فرزند دار شدن 

آیت الله کوهستانی برای کسانی که از او نداشتن فرزند شکایت داشتند توصیه می فرمود این آیه مبارکه را بخوانند: ( الحمد الله الذی وهب لی علی الکبر اسماعیل و اسحاق ان ربی لسمیع الدعا) آسانی زایمان به جهت آسانی وضع حمل سوره انشراح را بنویسد و بشویند و زائو بیاشامد زود وضع حمل کند.     

شفای بیمار  

( یا کاشف الضر) جهت دفع مرضی که از شفای آم مایوس اند مداومت کند و تا زمان بهبودی تکرار شود.   

  شفای بیمار 

جهت شفای مریض کسی که ۴۰ روز هر روز ۱۰۰۰ مرتبه بعد از نماز صبح ( بسم الله الرحمن الرحیم ) بخواند و سپس کسی که این ختم را انجام داده برای مریض  ( بسم الله الرحمن الرحیم) بنویسد که با خود دارد یا به آب یا به حبه قندی بخواند و مریض بخورد انشا الله موثر است.  

 رفع امراض صعب العلاج و رفع مشکل برای رفع امراض صعب العلاج و رفع مشکل خواندن سوره والنجم هر روز و تقدیم به حضرت سجاد  ع خوب است.   شفای بیمار ایشان می گویند: برای شفای بیمار اگر هر روز این دعا را ۷۰ مرتبه خوانده شود مناسب می باشد : ( اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها بعدد ما احاط به علمک و احصاه)  

 تقویت حافظه 

آیت الله کشمیری درباره خواص آیت الکرسی می فرمودند: آیت الکرسی سه آیه است روزی ۲۱ مرتبه برای تقویت حافظه بسیار نافع است

 

تنظیم :استاد حسن پورنجف

منبع: از کتاب خواص آیات و روایات استاد حسن پورنجف شرف آباد

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب آموزشی مرتبط