دعا برای نفرین غلبه بر دشمن و ناراحتى هاى دیگر

دعا برای نفرین بر دشمن :  

 از حضرت ابى الحسن علیه السلام روایت شده

که فرمود: هرگاه یکى از شماها بر دشـمـن نـفـرین کند بگوید :  اللَّهُمَّ اطْرُقْهُ بِبَلِیَّهٍ لَا أُخْتَ لَهَا وَ أَبِحْ حَرِیمَهُ  بار خدایا او را ببلاى شبانه که مانند ندارد دچار کن ، و دشمن را بر او چیره ساز   

منبع : اصول کافی ج ۴ ص ۲۷۷  

دعا برای غلبه بر دشمن : 

برای غلبه بر دشمن در روایتی آمده است ابو سعید خدری می گوید : در روز خندق به رسول الله صل الله علیه و آله گفتم یا رسول الله از شدت ترس جانمان به گلو رسیده است ؟! حضرت فرمود بگو : اللهُمَّ اَستُر عَوراتِنا و آمِن رَوعاتِنا خدری می گوید : بادی آمد و به شدت بر صورت دشمنان خورد و آن ها را متفرق ساخت .   

  منبع : بحارالانوار ج ۲۰ ص ۱۹۲ 

دعا براى غلبه بر دشمن و ناراحتى ‏هاى دیگر : 

مولاى ما حضرت علىّ بن موسى الرضا علیهما السلام هنگامى که مأمون بر آن حضرت غضب‏ کرده و خشمگین بود، این دعا را خواندند، پس آرام گرفت و خشم او فرو نشست:

بِاللَّهِ أَسْتَفْتِحُ، وَبِاللَّهِ أَسْتَنْجِحُ، وَبِمُحَمَّدٍ أَتَوَجَّهُ. أَللَّهُمَّ سَهِّلْ لی حُزُونَهَ أَمْری کُلَّهُ، وَیَسِّرْ لی صُعُوبَتَهُ، إِنَّکَ تَمْحُو ما تَشآءُ وَتُثْبِتُ، وَعِنْدَکَ اُمّ‏ الْکِتابِ.   

به نام خدا آغاز مى‏ کنم، و از خداوند توفیق وکامیابى مى  ‏طلبم، و به (حضرت) محمّد صلى الله علیه وآله وسلم روى مى ‏آورم. خداوندا؛ سختی‏ها و ناهمواریهاى تمامى کارم را هموار کن،

و دشواریهاى آن را آسان گردان، که تو نابود مى ‏کنى آنچه را بخواهى  و ثابت مى‏ گردانى، و نزد تو اصل کتاب آفرینش و لوح محفوظ است.

 و مسنداً از امیرالمؤمنین‏ علیه السلام روایت کرده است که فرمود: هرگز امرى مرا اندوهناک نساخت و دچار تنگى معاش نشدم و با مبارزى روبرو نگشتم، و این دعا را خوانده باشم؛ مگر اینکه خداوند اندوه و غصّه ‏ام را برطرف‏ کرد و گشایش در کارم داد و پیروزى بر دشمن را نصیب من ساخت.   

 منبع : بحارالانوار ج ۹۴ ص ۳۱۵

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب آموزشی مرتبط