انواع جن زدگی ونشانه های آن

کد ثبت علمی :۳۰۳۹-۳۴۹۰۴۰۴۰۱۷-۲۸۸۵

انواع جنزدگی و نشانه های آن

بسیاری از افراد شک دارند که آیا جنی آنها را تحت کنترل دارد یا خیر. خیلی ها فکر می کنند که اگر کسی جنی شد به این معنی است که کل وجود او تحت کنترل جن است ولی این طور نیست.
(در واقع تسلط جن بر انسان، دارای اشکال گوناگونی است)

حالت وسوسه (وسواس قهری):
در این حالت، شخص، افکاری را مدام در ذهن خودش تکرار می کند. این حالات تا حدی ادامه می یابد که کم کم فرد با خودش به موضوعی فکر کرده و می خندد یا عصبانی می شود. حتی گاهی نیز آن قدر خسته و آشفته می شود که گریه می کند. این حالت از چند ساعت در روز و گاهی یک عمر ادامه دارد.

تسلط بر قوای عقلی مریض:
در این حالت، شیطان بر تمام حواس و عقل انسان مسلط می شود. در واقع، شیطان، حواس، اعصاب و عضلات را تحت کنترل می گیرد و گویی جسم انسان را حمل می کند. این حالت ممکن است به صرع (بیهوشی) و گیجی شخص نیز بانجامد. این حالت نیز ممکن است چند دقیقه و چند روز و یا یک عمر ادامه یابد. در واقع، شخص دارای جنون می شود. همه ی اطرافیان، شخص را عادی قلمداد می کنند.البته این حالت بسیار نادر است و معمولاً در اثر طلسماتی که به قصد آسیب به افراد نوشته می شود بروز پیدا می کند. در ضمن نباید حالت افرادی که دارای بیماری مشابه هستند را با این افراد اشتباه بگیریم.

عقل مریض و حرف زدن از زبان آن:
در این حالت، علاوه بر این که شیطان بر عقل انسان تسلط پیدا می کند بلکه ممکن است از زبان او نیز صحبت کند. خود مریض این حالت را حس نمی کند و نمی داند که چه می گوید. این حالت نیز ممکن است تا چند ساعت ادامه یابد. در واقع حالت مریض، مانند شخصی است که در خواب راه می رود.

جن زدگی از نوع حضور بر اعضای بدن مریض:
در این حالت، شیطان بر عضوی از بدن مریض حاضر شده و موجب درد در آن بخش و یا سردرد می شود ولی نمی تواند چشم و گوش مریض را به طور کامل از آن خود کند. این حالت تا روزها ادامه دارد.
جن زدگی از نوع حضور توام:

در این حالت، هر دو جن و انسان می توانند به اراده صحبت کنند. این حضور، معمولاً از چند ساعت بیشتر طول نمی کشد.

جن زدگی از نوع حضور کامل ولی موقتی:
در این حالت، جن به طور کامل در انسان حاضر شده و به زبان او صحبت می کند و با مسافت ها و زمان های طولانی با او راه می رود. حتی ممکن است توسط او با دیگران دعوا کند. این حالت را خود مریض متوجه نمی شود.
بسیاری از افرادی ازاین قبیل، توسط کنترل این جن، به بخش های مختلفی سفر می کنند ولی پس از آنکه جن از بدن او خارج شد، در آخر چیزی یادشان نمی آید. برای مثال، ممکن است اطرافیان آن فرد به او بگویند ما تو را فلان جا دیدیم ولی فرد اظهار بی اطلاعی می کند که خوب تقصیری هم نداردممکن است این جن دوباره به بدن مریض بازگردد و موجب خنده یا گریه بی دلیل او شود.
این نوع از تسلط جن بر انسان، بسته به درجه ی ایمان و قدرت بدنی فرد دارای ضعف و شدت است.
اگر شخص دارای جسم قوی باشد در این صورت موجب خستگی جن از حمل بدن او می شود. به خصوص اگر شخص، سنگین وزن باشد.

جن زدگی از نوع حضور مشترک :
این حالت مانند حضور توام است با این تفاوت که شخص مریض، دارای قوه ی عقل و اراده است ولی نمی تواند بین سخنان خودش و سخن جن، تفاوتی قائل شود و فکر می کند که خودش آن کلمات را گفته است. این حالت خصوصاً در حالت سحرهایی است که برای افتراق زوجین طراحی شده است. در واقع به قدری شخص به مشاجره ادامه می دهد که موجب جدایی آنها شود.

مرحله ی اخر تقریباً دائمی:
در این حالت، جن به صورت کامل در شخص حاضر شده و گاهی خودش را به شکل فرد درمی آورد و اطرافیان آن شخص حتی شک نمی کنند که ممکن است او همان فرد نباشد. حتی ممکن است آن جن، خود را به خود شخص هم نشان دهد!!!
جنی که به طور کامل در انسان حاضر شد، مطابق خواست خودش حرف زده و غذا می خورد و می آشامد، مسافرت می کند، می نویسد و می خواند، می خندد و گاهی عصبانی می شود. همه ی اطرافیان تصور می کنند که خود شخص این کارها را انجام می دهد.
این حضور، دائمی (و گاهی بسته به ایام، قطع شده و دوباره شروع می شود) است.
بعضی از افراد مریض، سردردی را در سر خود احساس می کنند. و گاهی شب هنگام که خوابیده اند، خود را جایی غیر از محلی که خوابیده بودند می یابند. در واقع، جن، توسط جسم او با پای پیاده، به محل دیگری رفته است.

این حالت نادر است و تنها در حالت سحر دیده می شود.

تهییه وتنظیم :استاد حسن پورنجف شرف آباد

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب آموزشی مرتبط